close
חזור
תכנים
שו"ת ברשת
מוצרים
תיבות דואר
הרשמה/ התחברות

טיפול CBT – עבור מי הוא מתאים וכיצד מתבצע הטיפול?

מערכת שורשכב ניסן, תשפ16/04/2020

בתקופה הלא פשוטה שעובר בעולם, טיפול CBT יכול להיות פתרון טוב לרדות ופחדים...

תגיות:

עולם הפך למפחיד ומורכב יותר, מגיפות, פחד ממחלות קשות, התמודדות מול מצבים כלכליים קשים, התמודדות מול עול המשפחה ועוד. יותר אנשים חווים התקפי חרדה שהגיעו אליהם יום בהיר אחד משום מקום. עם השנים התפתח טיפול CBT, שהוא טיפול פסיכו תרפי יעיל, מבלי הצורך להיות תלוי בתרופות. טיפול זה, כולל ניתוח העבר של המטופל\ת וכן, משימות שיש לתת למטופל\ת מחוץ לקליניקה, על מנת ללמד את המטופל להתמודד מול מצבים שרק יוכל לקבל מהם חיזוקים חיוביים.

400;">מבחינת החשיבה, טיפול CBT, מבוסס על הרעיון, אשר לפיו מטופלי או מי שסובל מבעיות כגון חרדות, פוביות ספציפיות, OCD, דיכאון, PTSD {פוסט טראומה} ועוד. הטיפול הינו קצר וממוקד וההשפעה הינה די מהירה, כך שהמטופל חש הקלה, כאשר המטפל מסייע למטופל בשינוי דפוסי התנהגות.. אנשים הסובלים מתופעות חרדה, דיכאון OCD ופוסט טראומה, מניחים לסיטואציות מסוימות, להשפיע עליהם ועל תגובתם יותר מאשר הסיטואציה עצמה שהיא למעשה יכולה להיות די שולית.

כאשר מטפל גורם למטופל לצאת מחשיבה קטסטרופלית זו ההתחלה של ההצלחה
אחד מהעיוותים והסימפטומים שמאפיינים אנשים הסובלים מחרדות, דיכאון, פוסט טראומה , OCDו-PTSD הינו הסימפטום של מחשבות הרסניות {קטסטרופליות}. אנשים אלה, נוטים לחשוב עד לרמה הקיצונית ביותר. זה יכול להתבטא בלימודים, כאשר מי שחווה חרדות או מחשבות הרסניות, יחשוב מלכתחילה כי הוא ייכשל בלימודים ומכאן המצב הוא מחשבה שיוצרת מציאות. אופן חשיבה בעייתי בכלל, אינו משרת אף אדם. המטפל נכנס לתמונה, כאשר הוא מתחיל לזהות את המחשבות ההרסניות ומתחיל לסייע למטופל, באמצעות ראיית החיובי ולא השלילי.

המטפל מעניק כלים חיוניים למטופל, כאשר הוא אף מטיל עליו משימות יום יומיות שעליו ליישם עד לביקור הבא בקליניקה של המטפל. זהו אתגר עבור המטופל, אשר מבין כי הכל תלוי בהתנהגותו שמקורה למעשה בדפוסי חשיבה ושאם יחשוב חיובי  הוא יצליח. היתרון בולט של טיפול CBT, הוא הטיפול הקצר והממוקד, כאשר המטופל חש כבר את השינוי החיובי בחייו, מה שנותן לו להמשיך ולאמץ את ההתנהגות ודפוסי ההתנהגות שהצליח לשנות באמצעות טיפול חיוני ויעיל זה.

לזהות את דפוסי החשיבה ולשנות אותם ע"י מטפל מקצועי בשיטת CBT
החרדות  נוצרות, משתמרות ומחמירות יותר על רקע דפוסי החשיבה וההתנהגות שהם אינם יעילים בעליל. שיטת טיפול קוגניטיבי התנהגותי- טיפול CBT, מיועדת לזיהוי דפוסי החשיבה ושינויים, על מנת לנטרל אותם. יש למצוא מטפל  מוסמך, אשר מתמחה בשיטת טיפול זה שהצליח לשנות את איכות חייהם של מטופלים רבים. אחד מהמטפלים הבולטים בתחום, הינו אורי פוקס, אשר החל את דרכו בעבודה סוציאלית לאחר שסיים תואר ראשון ושני והסב את המקצוע כמטפל מוסמך{פסיכותרפיסט} לאחר שחווה טיפול CBT אשר שינה את חייו לחיוב. אורי למד בביה"ח תל השומר בתכנית הישראלית למטפלי CBT. אורי כבר עוסק שנים רבות במקצוע והוא מנהל שתי מרפאות פרטיות בפולג נתניה והרצליה.

המטופלים של אורי, זוכים להקשבה, אכפתיות וליווי, כאשר האווירה במרפאה הינ חמה וביתית. ניסיון הרב והעשיר שצבר אורי עם השנים, גורם להצלחה רבה בקרב מטופליו אשר חזרו לשגרת חיים נורמטיבית ועלייה באיכות חייהם.

הוסף תגובה
הגדל /הקטן טקסט
שמור קישור
שם השולח
תוכן ההודעה